0 Your Handlekurv

Retur av varer

Hvis du ønsker å returnere en vare, f.eks. ved å bruke angreretten, det er noe galt med varen du har mottatt eller du ønsker å bytte til en annen farge/størrelse, gjør følgende:

1. Pakk varene i en eske eller konvolutt. Pakk den så godt inn at den ikke blir ødelagt under transport.
2. Legg ved en lapp om hvem du er, hva du vil bytte til eller hvilket kontonummer for refusjon eller andre instruksjoner. Ønsker du å benytte angreretten, legg ved angrerettskjema.
3. Skriv adressen vår utenpå pakken/konvolutten:

Rigg AS - Logistikk
Arnljot Gellines vei 3
0657 OSLO 

4. Send varene med posten el. Du dekker kostnadene for retur av varene til oss. Hvis du skal ha en ny vare i retur ved reklamasjon eller bytte, sender vi ut ny vare uten kostnad for deg.
5. Returprosedyren kan ta 1-2 uker.

Retur/reklamasjon: 
Vi forholder oss i henhold til kjøpsloven (klikk for å lese). Denne sier blant annet at du ved forbrukerkjøp har 14 dagers angrefrist på varer erhvervet gjennom postordre eller over nettet. Alle varer som er defekte ved mottak eller liknende erstattes selvsagt ved retur av varen, i henhold til produsenters garanti. 

Forbrukerrådet har i tillegg disse råd og fakta å gi til deg som handler på nettet: gode råd 

Dersom returen gjelder defekte varer gjelder selvsagt returretten som for forbrukerkjøp, ved at varen erstattes uten kostnad for kjøper.

Angrerettskjema finner du her:

Retur ved bedriftskjøp 

All retur fra bedrifter skal forhåndsavtales, og vil belastes med et gebyr for å dekke reinnføring på lager samt andre kostnader i denne prosessen. Dette gebyret er for tiden på 10% av fakturabeløpet. I tillegg vil porto og fraktkostnader måtte dekkes. Det forutsettes også at samtlige varer som returneres er i ubrukt og 100% stand. 


Kommentarer

Ingen innlegg funnet

Nytt innlegg